Türk startup’lar yurtdışı atağında

Hanife Baş – Türk Telekom bünyesindeki teşebbüs hızlandırma programı TT Ventures tekrar yapılanıp TT Ventures Teşebbüs Sermayesi Yatırım Fonu’na dönüştü. Bünyesinde yürütülen teşebbüs hızlandırma programı PİLOT’ta ise 10. devir teşebbüsleri aşikâr oldu.

TT Ventures Genel Müdürü Muhammed Özhan, “TT Ventures ile teşebbüs yatırımlarımızı artık “TT Ventures Teşebbüs Sermayesi Yatırım Fonu” ile yapmaya başlıyoruz. Yerli ve yabancı yatırımcıların iştirakinin amaçlandığı bu fon ile küresel büyüme potansiyeline sahip inovatif teknoloji teşebbüslerine yatırım yapmayı, Türk Telekom Grubu’nun da stratejik takviyeleri ile yatırımcılarımıza finansal getiri sağlamayı hedefliyoruz. Amerika’da faaliyetlerine başlayan küme şirketimiz TTG Ventures ile yapacağımız stratejik iş birlikleri ile Türk Telekom’un teşebbüsler ismine Türkiye ve küresel pazarlar için bir teknoloji köprüsü olmasını hedefliyoruz. 10. periyotta PİLOT kapsamında teşebbüslere yaptığımız toplam nakit takviye 20 milyon TL’yi aştı” dedi.

PİLOT’ta 10. devirde finale kalan 13 teşebbüsten öne çıkanlar ortasında Car4Future, Kidolog, Ai4Sports, Cloud4Feed üzere firmalar yer alıyor.

Ebeveynlere danışman

Kidolog, ebeveyn ve ebeveyn adaylarına gebelik periyodu öncesi, gebelik ve çocuklarını 18 yaşına getirene kadarki süreçte gereksinim duyabilecekleri 10 farklı kategoride online uzman dayanağı sağlayan bir danışmanlık platformu. Kurucusu Eray Uğurelli bir yazılım mühendisi. Bir müddet aile şirketinde çalıştıktan sonra çeşitli restoran ve kahve atölyelerinin açılmasına öncülük etti. Kızı Ilgın’ın dünyaya gelmesiyle yaşadıkları emzirme problemleri sonrasında ortağı Burak’la Kidolog’u kurma fikri doğdu. Şubat 2021’de ise teşebbüs hayata geçti. Uğurelli, “Ebeveynler için bir superapp olmayı hedefliyoruz. Danışmanlık dışında da ebeveynlerin gün içinde muhtaçlık duyabilecekleri her bahiste yol rehberi olmak istiyoruz” dedi.

Uğurelli, “Öncelikle İngiltere ve Amerika’da Kaliforniya pazarında büyümeyi hedefliyoruz. Uzman sayısını artırıp gerekli oryantasyonları sağladıktan sonra süratli bir halde yurt dışı operasyonlarımızı başlatacağız” bilgisini de verdi.

Sporculara termal takip

Ai4Sports’un kurucusu ise Doç. Dr. Murat Ceylan. Elektrik Elektronik Mühendisliği eğitimi aldı. Manzara sürece ve yapay zeka alanında 20 yılı aşkın bir müddettir çalışmalarını sürdürüyor. Aivisiontech firmasını kurdu. Bunun bünyesinde ise Ai4Sports’u hayata geçirdi. Sportmenlerin termal imajlarını tahlil ederek sakatlıkların erken tespit edilmesini sağlayan bir yapay zekâ tahlili. Ceylan, “Farklı idman programları sonucunda vakit içerisinde oluşan termal manzaralarını tahlil ederek tüm bedendeki 40 farklı kas kümesi için atlete mahsus sakatlık varsayımı yapıyoruz. Bu tahlili de yapay zeka algoritmaları ile saniyeler içinde ekip profesyonellerine raporluyoruz” diye anlattı. Türkiye’de rakipleri olmadığını aktaran Ceylan, “Kısa vadede Türkiye pazarını domine etmeyi hedefliyoruz. Spor yaralanmalarını tedbire pazarının yaklaşık yüzde 50’sine hakim olan Kuzey Amerika ve son yıllarda spor yatırımlarında öne çıkan Katar ve BAE üzere Ortadoğu ülkelerinde de 2023 itibariyle faaliyetlerimize başlamış olacağız” bilgisini verdi.

Müşteri memnuniyeti dijitalleşti

Cloud4Feed ise müşteri tecrübesi idare platformu. Tahlilleriyle işletmelerin müşteri odaklı kararlar vermelerini sağlayarak müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımalarını hedefliyor. Kurucusu ve CEO’su Cef Tovil. CRM ve pazar araştırma alanlarında çok uluslu firmalarda yöneticilik yaptı. Tovil, “Günümüzde müşteri tecrübesi temel rekabet alanı haline geldi. İşletmeler lakin müşterilerine yaşattıkları tecrübelerle rakiplerinin önüne geçebiliyor. Klâsik sistemleri dijitalleştiriyoruz. İşletmelerin müşteriyle temas ettikleri tüm noktalardan yüksek sayıda geri bildirim toplayarak yapay zekâ dayanaklı tahliller ve anlık aksiyonlarla müşteri sadakat ve bağlılıklarını arttırabilecekleri bir müşteri tecrübe idaresi platformu sunuyoruz” dedi.

Türkiye’de şu anda 15 farklı daldan 70’e yakın büyük ölçekli firma ile çalışıyorlar. Bundan sonraki maksatları ise yurtdışı. Tovil, “Öncelikli gayemiz yurtdışı pazarlarda büyümek. Tahlilimiz her ölçekte firmanın rastgele bir IT yatırımı yapmadan self-servis bir biçimde heyetim ve idaresini gerçekleştirebileceği bir yapıda geliştirildi” diye konuştu.

 

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir